På gång
i S:t Nicolai Rotary klubb

Rättelse!

Välkommen till ett något förändrat januarischema.

Nu är det snart måndag - äntligen!

Det är med stor glädje vi inleder årets första möte med ett besök hos "Söderslätts Bok och Handel", där ägaren Anders Löfberg kommer vara vår värd.

Anders Löfberg är både en passionerad bokälskare och framstående företagsägare. Vi har förmånen att utforska hans charmiga bokhandel och höra hans berättelse om hur Söderslätts Bok och Handel blev en integrerad del av vår gemenskap. Dagens program inkluderar en rundtur i butiken, där vi får bekanta oss med det breda utbudet av böcker. Dessutom kommer Anders att dela med sig av sina senaste bokrekommendationer.

Efter besöket fortsätter vi till Dannegården för att njuta av en gemensam middag och fördjupa våra diskussioner kring de nya boktipsen vi fått.

Vi träffas i bokhandeln den

8 januari kl. 18:00.

Nästa möte är den 22 januari med Aquabox.

Tomas Andrén från Helsingborgs Berga Rotaryklubbsvensk. Han är sedan ett år tillbaka ambassadör för Aquabox, som är en brittisk välgörenhetsorganisationen med fokus på att erbjuda rent vatten i samband med katastrofer. Reningen av vattnet, som sker med Aquabox patenterade vattenfilter, är både effektiv och mycket enkel att utföra.

Tomas kommer att närvara digitalt, där vi kopplar upp honom via en länk i lokalen.

Och sista mötet för månaden blir 29 januari då vi har nöjet att bjuda in er till ett spännande och informativt möte på Trelleborgs Museum. Detta evenemang kommer att ge oss en möjlighet att lära känna museichefen, Ola Lundin, samt upptäcka det imponerande arbete som Trelleborgs Museum utför. Vi är väl medvetna om att detta är en udda vecka men det är enda alternativet för museichefen. Hoppas detta är ok!

Vi ses på måndag!
Rotaryhälsningar

Maria president

Välkommen och ta gärna med dig en gäst!

Vi har nu möten måndagar jämna veckor

Vi skickar inga veckobrev

Information om kommande arrangemang sker via mejl och på hemsidan

ClubRunner Mobile
Please add mailservice@clubrunner.ca to your safe sender list or address book.
To view our privacy policy, click here.

ClubRunner
102-2060 Winston Park Drive, Oakville, ON, L6H 5R7