Publicerad av Ulf Bingsgård den sep 15, 2019

Världen över genomförs olika typer av aktiviteter bland Rotaryklubbar och distrikts under World Polio Day den 24 oktober. Kampen mot polio har pågått i många år. Nu är vi nära att med gemensamma krafter se till att sjukdomen utrotas. För att lyckas behöver vi hålla ut och kämpa på ända in i mål.

För att bli en del i denna gemensamma rörelse inom Rotary väljer Trelleborg Rotaryklubb och Trelleborg-S:t Nicolai Rotaryklubb att tillsammans arrangera en ölprovning.

Det blir provning av de lokala ölerna från Hönsinge Hantwerksbryggeri AB under ledning av bryggare Magnus Servin. Magnus kommer även berätta om bryggeriprocessen och bryggeriet historia.
Platsen är Stetti Harbour Café, Gislövs hamn, där rotarianen Johan Wåhlander håller till.

Ett lysande tillfälle att bjuda med någon som är dels nyfiken på god öl, dels nyfiken på Rotary för att lära sig mer om båda tingen. Ett tillfälle att både ha trevligt tillsammans och göra gott i världen.

Denna ölprovning kostar 350 kronor/person och då är bidraget till End Polio Now inräknat. Sista dag för anmälan är 20 oktober.

Mer information och länk till anmälan finns här