När Word Polio Day skulle uppmärksammas i Trelleborg väljer Trelleborg-S:t Nicolai Rotaryklubb att samarbeta med Trelleborg Rotaryklubb. Tillsammans arrangeras en ölprovning med öl från lokala Hönsinge Hantwerksbryggeri. Allt sker på Stetti Harbour Café, Gislövs hamn. Ett arrangemang som var öppet för både rotarianer och gäster. Totalt kom nio personer från de båda klubbarna och gäster.
Torsdagen den 24 oktober var inte enbart FN-dagen utan det är också World Polio Day. Under denna dag världen över arrangerar Rotaryklubbar och distrikt olika typer av evenemang för att informera om Rotarys arbete mot polio. Det är också en dag för extra insatser för att samla in medel i kampen mot polio.

Rotary i Trelleborg - Trelleborg Rotaryklubb och Trelleborg-S:t Nicolai Rotaryklubb - arrangerade tillsammans en ölprovning där överskottet skulle gå till kampen mot polio. Platsen valdes till Stetti Harbour Café, Gislövs hamn, där Johan Wåhlander, rotarian, driver verksamhet. Föredraget om Hönsinge Hantwerksbryggeri och själva ölprovningen hölls av bryggaren Magnus Servin. Föredraget var mycket uppskattat och ölen god.

Arrangemanget lockade 11 personer inklusive föredragshållaren. Av de 11 personerna som kom så var tre gäster. Totalt samlades 3 300 kronor in till kampen mot polio.
Ansvarig för arrangemanget var Ulf Bingsgård.